Medgeneracijsko druženje
Dan, ko so naši devetošolci pisali NPZ-je, smo izkoristili za medgeneracijsko povezovanje. Za prvi šolski dan so devetošolci pripravili sprejem za bodoče prvošolce, sedaj pa so jih povabili na športne igre.
Na šolskem igrišču smo pripravili pet postaj z različnimi športnimi igrami. Na vsaki postaji so bili devetošolci vodje postaj, ki so skrbeli za rekvizite, skupinam so razložili pravila igre, vse skozi pa so skrbeli za nemoten potek igre. Štirje devetošolci so bili vodje okrepčevalnice, kjer so prvošolcem postregli z limonado in slastnimi prigrizki, ki so jih pripravili naši kuharji in učenci pri predmetu sodobna priprava hrane. Skrbeli so tudi za časovnico in z žvižgom na piščalko naznanili prehod na drugo postajo. Ostali devetošolci so v varstvo sprejeli mlajše prvošolce in jih spremljali od postaje do postaje. Nudili so jim pomoč pri izvedbi športne igre, dodatno so jim pojasnili navodila, če so jih potrebovali in jih spodbujali, da so bili bolj učinkoviti pri igri. Da je pa je bilo vse skupaj bolj zabavno, so se tudi devetošolci pridružili pri kakšni igri.
Tovrstno druženje prinaša številne prednosti za obe starostni skupini. Prvošolci pridobijo občutek varnosti in pripadnosti, devetošolci pa krepijo svoje socialne veščine in občutek odgovornosti. Devetošolci prevzamejo vlogo mentorjev, kar jih uči potrpežljivosti, empatije in skrbnosti. Krepi se občutek skupnosti in povezanosti med učenci različnih starosti. Povezovanje spodbuja spoštovanje, strpnost in sodelovanje med generacijami. Prvošolci pridobijo večjo samozavest, devetošolci pa občutek dosežka in ponosa, saj vidijo, kako pozitivno vplivajo na mlajše. Močnejše vezi med učenci različnih starosti pripomorejo k bolj vključujočem in prijaznem šolskem okolju.
Takšno sodelovanje je torej koristno tako za osebnostno rast učencev kot tudi za izboljšanje vzdušja v šoli.
Zapisala: T. Šušteršič